برنامه وفاداري يک برنامه پاداش ارائه شده توسط يک شرکت به مشترياني که اغلب به صورت مداوم از شما خريد مي کنند و يا ترغيب مشتريان ديگر براي خريد از شما. يک برنامه وفاداري مي تواند يک خدمات رايگان، پاداش، کوپن ها يا حتي محصولات آزاد را پيشبيني کند. طبق گزارش سرشماري در سال 2015، خانوارهاي آمريکايي در برنامه هاي وفاداري به طور متوسط 29 عضو دارند، اما تنها 12 نفر از آنها فعال هستند. شرکت ها پول و وقت خود را از دست مي دهند و مشتريان از کسب و کارهايي که به آنها وفادار هستند ارزش بيشتري نمي برند.


اين سوال که چگونه مي توان ارزش هاي کافي در برنامه هاي خود اضافه کرد تا مشتريان خود را بازگرداند براي مجموعه هايي مطرح ميشود که با توجه به رقابت در بازار و اشباع شدن آن مطلع و در جستجوي راهي براي جذب مشتريان قبلي خود هستند.




وقت آن رسيده است تا بخش فروش به دنبال سيستم هاي پاداش پيچيده و ارزش واقعي براي مشتريان با استفاده از برنامه وفاداري خود باشند. در اينجا چند ايده براي برنامه هاي وفاداري مشتري وجود دارد که ممکن است به کسب و کار کمک کند.


از يک سيستم ساده استفاده کنيد
اين رايج ترين روش برنامه هاي وفاداري است. مشتريان مکرر امتياز مي گيرند که به نوعي پاداش مي پردازند. اين که آيا اين يک تخفيف، يک هديه بي نظير، و يا خدمات مشترکين خاص است، مشتريان به سمت مقدار مشخصي از امتيازات براي جبران پاداش خود کار مي کنند


با اين وجود، شرکت هاي بسياري از اين روش ها، ارتباط بين نقاط و پاداش ملموس را پيچيده و گيج کننده مي دانند.


"چهارده امتياز برابر با 10 هزار تومان است و 20 هزار تومن خريد بعدي شما در ماه فروردين شامل 50?  تخفيف ميباشد"


. اين پاداش نيست، اين سردرد است.


اگرچه يک سيستم امتياز، شايد شايع ترين شکل از برنامه هاي وفاداري است، وما براي هر نوع کسب و کار قابل استفاده نيست. براي کسب و کارهايي که مکررا خريد کوتاه مدت را تشويق مي کنند، اين بهترين کار است.


يک رستوران زنجيره آمريکايي شناخته شده نمونه اي از يک شرکت است که برنامه وفاداري مبتني بر امتياز را به خوبي اعمال مي کند. مشتريان با هر خريد کارت خريد آن رستوران را دريافت مي کنند و کارت صرف مقدار پول مي شود. هر 50 دلار يک مشتري رايگان. مهم نيست که اين آيتم با يک ساندويچ بزرگ يا يک اسموتي کوچک باشد: هنگامي که مشتري 50 دلار کارت خود را ثبت کند، رايگان مخايبه خواهد شد.


 


        2. سيستم چند سطحي


از يک سيستم چند سطحي استفاده کنيد تا وفاداري در مشتري متحمل شويد و به خريد بيشتر تشويق شود.


پيدا کردن تعادل بين پاداش هاي قابل دستيابي و مطلوب براي اکثر شرکت هاي طراحي برنامه هاي وفاداري چالشي است. يکي از راه هاي مبارزه با اين، پياده سازي يک سيستم مرتبه اي است که بر پايه وفاداري اوليه و تشويق خريد بيشتر است.


بزرگترين تفاوت بين سيستم امتياز و سيستم چندسطحي اين است که مشتريان از برنامه وفاداري کوتاه مدت نسبت به ارزش دراز مدت از برنامه وفاداري به ارمغان مي آورند. شما ممکن است برنامه هاي گوناگون را براي تعهد بالا، کسب و کارهاي بالاتر قيمت گذاري مانند خطوط هوايي، کسب و کار مشتري محور و يا شرکت هاي بيمه بهتر کار کنيد.


براي بررسي بهتر در آژانسهاي هوايي ميتوانند مشتريان باشگاه خود را در سطح هاي مختلف تعريف کنند و به آنها امتياز دهند به اين صورت که اعضاي باشگاه را در ابتدا رده قرمز (red Club) قرار مي دهد و سپس سطح هاي آنرا به ترتيب به سطح نقره اي باشگاه(Club Silver) و سپس به سطح طلايي از باشگاه مشتريان(Club Gold) ارتقا ميدهند.



  • اعضاي قرمز باشگاه تخفيف 5% روي بليطهاي هوايي و پروازهايي در زمان پرواز، دريافت تخفيف در اتومبيل اجاره اي از فرودگاه، پارکينگ فرودگاه، هتل ها.

  • اعضاي نقره اي باشگاه 50% امتياز بيشتري نسبت به سطح قرمز را در پروازها به دست مي آورند و خريد بليط و تخفيفات بيشتر بر روي بليط هاي و هتل ها را دارند.

  • اعضاي طلايي باشگاه مي توانند به علاوه امکانات اعضاي قرمز و نقره اي استفاده کنند، سوار شدن به اولويت، و دسترسي به باشگاه هاي منحصر به فرد که در آن آنها مي توانند يک نوشيدني يا ماساژ قبل از پرواز خود بگيرند.


پيچيده به نظر مي رسيد. آنها مجموعه اي از مزاياي جامع ايجاد ميکنند به طوري که مشتريان به راحتي مي توانيد مزاياي اضافي آنها را دريافت خواهيد کرد که آنها از سطح قرمز به نقره و به طلا برسند. نکته اينجاست که مزايا را در مراحل اوليه ارائه مي دهند تا مشتري را به عقب وفادار بماند. هنگامي که مشتريان در جريان باشگاه و امکانات آن قرار ميگيرد متوجه خواهند شد که وضعيت "طلايي" غيرقابل دسترسي است و مزاياي بسيار خوبي را ارائه مي دهد.


تکنولوژي هاي مفيد موازي با نرم افزار CRM که به تاثيرگذاري بيتشر

7 ايده براي برنامه وفاداري مشتري جهت رونق به کسب و کار شما

نرم افزار CRM چيست؟ | اهداف مديريت ارتباط با مشتري

4 راه که نرم افزار CRM مي تواند در ايجاد کمپين هاي بازاريابي به

مفهوم و اهداف و فرآيند هاي اصلي CRM و ارتباط آن ها با نرم افزار

مي ,يک ,وفاداري ,برنامه ,مشتريان ,باشگاه ,کسب و ,برنامه هاي ,برنامه وفاداري ,هاي وفاداري ,از برنامه

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


اخبار ارزهای دیجیتال - بیت کوین نیوز - اتریوم نیوز - news جنسی.زناشویی مطالب اینترنتی تفریحات سالم4 lisggap پ﮼پارس‌وب‌گروه‌آوایِ‌شبانه مطالب اینترنتی Rubi follower|روبی فالوور برنامه ایی بی نظیر minoorcp simulation-ns2-ns3